sobota 5. září 2015

Refeed day a.k.a. CHEAT DAY

Včera som písala, že dneska si plánujem urobiť cheat day, na ktorý som sa tešila už celý týždeň. Je tomu tak. Jem, čo mi chutí, ale uvedomujem si, aký odpad dostávam do tela.

Pred cheat dayom som sa chcela presvedčiť, že robím skutočne dobre. A robím to dobre! Moje telo si vyžadovalo akýsi voľný deň už dávno predtým, ako som sa o nejaký cheat day vedome snažila. Telo vždy vie, čo mu treba a preto odvčera som toho názoru, že ho treba na 100% počúvať a dopriať mu čo chce. To samozrejme neznamená, že ak si o jedenástej večer povie, že by si dalo nejaký keksík, treba vyskočiť z postele a ísť ho zožrať. 

Mne našťastie navrávalo z času na čas, že potrebujem zjesť niečo "poriadne". Neodolala som a som rada, lebo je to presne ten refeed (v mojom voľnom preklade "dokrm"), ktorý telo potrebuje. 

Veľmi zjednodušene ide o to, že počas diéty, ktorú bežne robím sa snažím prijímať, čo najmenší počet sacharidov. Telu však po istej dobe tieto sacharidy začnú chýbať a potom si ich aj samo telo žiada a prichádza spomínaný refeed, populárnejší ako cheat day. Počas tohto dňa by sa samozrejme nemal konzumovať len odpad, ktorý doma nájdete vo forme všemožných sladkostí a nezdravých jedál, ale mali by sa dopĺňať sacharidy, ktoré nájdeme v ryži, zemiakoch a chlebe. Ešte jednoduchšie povedané, môžem jesť viac ryže a viac zemiakov (lebo tie aj bežne jem, len menej). Telo však treba aj odmeniť za tú námahu, ktorú prežíva celý týždeň a treba mu aj dopriať nejakú tú dobrotu vo forme sacharidov - cukrov. O to som sa postarala dnes aj ja; jedla som zmrzlinu a koláče, keďže máme návštevu...

Na jednej strane sa ozývajú výčitky svedomia, ale potom si dohováram, že tým robím svojmu telu dobre, podporujem metabolizmus a na toto sa budem snažiť myslieť aj naďalej! 

Momentálne som asi v takejto polohe:
a nič sa mi nechce robiť. A veruže ani nič nebudem robiť! Opäť som bola na masáži, lebo minulo-týždňová zázračná masáž akosi nepomohla a chrbát ma bolí. Uvidíme, či sa teraz stane zázrak. Ja osobne na zázraky neverím.

Inak... Opäť ma chytala akási melanchólia až depresia z už známych dôvodov... Viezla som sa totiž v aute, aké mal On. :( 

Zajtra sa chcem vrátiť do starých koľají a jesť zdravo. Nech sa mi to teda podarí! 

Doplnkové vedomosti o cheat dayi som čerpala z http://fitcult.refresher.sk/288/Oblubene-prezieracie-cheat-dni-ich-vyznam-a-pochopenie 

Žádné komentáře:

Okomentovat